"Pop-ups maken het veel leuker om in de stad te zijn"
Loes Willems - Scandinavian Vintage
"Pop-ups maken het veel leuker om in de stad te zijn"
Loes Willems - Scandinavian Vintage
Meer pop-up locaties in Den Haag.
Samen met andere creatieve ondernemers en AnnA vormt Loes Willems een denk- en doetank om meer pop-up locaties in Den Haag te krijgen. Loes groeide met haar bedrijf Scandinavian Vintage in Pand Zuidwest en gebruikte zo’n 10 weken lang pop-up Noordeinde. We blikken met haar terug op dat succes en dromen over nieuwe plekken.
"Ik zoek altijd pop-up locaties in winkelstraten"
“Het was zo’n 5 jaar geleden, net voor corona, dat ik mijn baan opzegde. Ik startte met Scandinavian Vintage en ging oude meubels restaureren en verkopen. Tijdens corona wilde iedereen zijn huis leuker maken. Precies op dat moment kon ik bij AnnA in Pand ZuidWest starten, want ik groeide mijn huis uit. In Pand Zuidwest groeide ik door en ik kreeg veel klantbezoek. Na zo’n 2 jaar was het tijd voor de volgende stap, nu heb ik een eigen loods vlakbij station Laan van NOI. Voor pop-ups ben ik altijd in. Zo kom je op nieuwe plekken, ontmoet je nieuwe klanten en juist met andere creatieven is het heel leuk om samen te werken. Ik zoek altijd pop-up locaties in winkelstraten. Zo maakte ik graag gebruik van de pop-up op het Noordeinde 36.”


Vreemde eend.
Vreemde eend.
Samen met illustrator Jessie Hoefnagel en kunstenares Tamara Traxel huurde Loes bijna 10 weken het winkelpand. “We hadden hier zóveel aanloop, nog meer dan we ooit hadden gehoopt! Als zelfstandige creatieve ondernemers waren we een vreemde eend op het chique Noordeinde met de prominente modemerken. AnnA zorgde voor mooie bestickering van de etalage, netwerkborrel bij de opening en veel aandacht op social media. Winkelende bezoekers waren zo verrast en verbaasd. Ook de collega-winkeliers waren heel blij met de aanloop. Het gaf echt gezelligheid in de straat. We hadden een enorm goede omzet, maar profiteren nu nog van de groei op onze social media, bekendheid en nieuwe samenwerkingen. En ook voor de eigenaar bracht de pop-up voordelen met zich mee. Door de pop-up waren er ineens veel bezichtingen van het lege pand. Uiteindelijk kwam er een vaste huurder en hield de pop-up op.”
Verrassend.
Verrassend.
Loes kan ook andere creatieve ondernemers aanraden mee te doen aan pop-ups. “Het lijkt mij heel leuk om met meerdere zelfstandigen een reizende conceptstore te vormen. Ik organiseerde met Jessie en Tamara onze pop-up op het Noordeinde en ook Tropicalia en Studio Oorlel vonden elkaar op deze plek. Met AnnA als curator ontstaan leuke samenwerkingen. De stad wordt bruisender en je biedt de winkelbezoeker iets anders. Iedere creatieve deelnemer heeft een eigen online bereik en samen kun je groeien. Met de denktank hopen we dat aan te jagen, nieuwe projecten te starten en eigenaren te overtuigen.”
“Met AnnA als curator ontstaan leuke samenwerkingen”
